środa, 19 czerwca 2013

Jakiś czas temu na moim kanala na Youtube pojawił się przepis na Ekspresowa ciasto truskawkowe.

Nie ukrywam, że nie lubie "dłużyn" w kuchni, a na to ciasto wpadłam przez wujka google przypadkiem. Zmodyfikowałam je do 1 kostki masła i innego nadzienia:)

 http://www.youtube.com/watch?v=LEI4jyjRIQc

Składniki:

1 kostka masła
szczypta soli
2 łyzki słonecznika
2 łyzki dyni
2 łyzki migdałów płatków (lub posiekanych całych migdałow lub posiekanych orzechów lub też nie jak nam się nie chce)
1 łyzeczka i troszkę cynamonu
3 jajka
370 g mąki pszennej (1szkl to 130g czyli coś ok. 2 3/4 lub dwie...) po prostu tak żeby się ciasto nie kleiło:)
niecała szklanka cukru trzcinowego-wystarczy nawet pół:)

Na nadzienie:
niecałe pół kg truskawek, najlepiej kazdą na pół :) Jeśli traficie na sezon innego owocu, możecie zrobić z innym owocem.

W oryginale nadzienie składało się z: konfitury malinowej,truskawek,malin i borówek, więc...szalejmy:))

Wszystkie składniki zagniatamy.Z mąką robimy tak, że jesli po naszych 2szklankach ciasto się klei...dosypujemy jeszcze trochę:) Jajka dodajemy na końcu.

Z 2/3 wygniatamy spód- ja robiłam w standardowej okragłej formie. Na to kąłdziemy nasze nadzienie, a na koniec opruszamy pozostała częścia:)

Nie jest to filozoficzne ciasto:) Nie ma się czego bać:)

Jest zdrowe:))) 

Smacznego kochani:)





A tu przepis którym się inspirowałam:  http://kingaparuzel.pl/blog/2013/06/ekspresowe-ciasto-z-owocami/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz